Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
V pořádku
Další informace

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

09.03.2016
1593x

Český Těšín neuspěl s protestem proti některým výsledkům generální rekonstrukce nástupišť nádraží, kterou provedla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Město požadovalo prodloužení zastřešení nástupišť na původní délku, doplnění laviček na peronech na původní stav a opatření proto hnízdícícm holubům. Lidé, kteří nastupují do vlaku v Českém Těšíně, budou muset i nadále stát a za deště moknout, pokud jejich vagon zastaví v místě, kde chybí lavičky a zastřešení. Radní města se žádostí o nápravu u Správy železniční dopravní cesty neuspěli.

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

„Při nedávné rekonstrukci nádraží za víc než miliardu korun investor původní zastřešení druhého a třetího nástupiště v délce 203 metrů odstranil a nahradil o více než polovinu kratším, které stačí asi na 3,5 vozu. Na 4. nástupišti zkrátil zastřešení dokonce na pouhých 25 metrů, což nestačí ani na jeden celý vagon. Za nepříznivého počasí tak lidé nastupují do vlaku promočení,“ říká místostarostka Českého Těšína Gabriela Hřebačková.

Město žádalo o nápravu investora, obracelo se i na ministerstvo dopravy.

Pokud chce město Český Těšín původní délku, má ji zaplatit ze svého (S tím ale radní nepočítají, protože město ze zákona nesmí investovat peníze do cizího majetku). Stejné je to s lavičkami pro cestující. Pouze u chybějících zábran proti holubům investor slíbil nápravu.

Cestující se nedočkají ani dalších laviček. „Současný trend je takový, že se na nástupiště umisťuje minimální počet laviček, aby se tam lidé zbytečně nezdržovali a přicházeli z výpravní budovy až před odjezdem vlaku,“ zdůvodnil ředitel odboru přípravy staveb SŽDC Hofhanzl.

ČESKÝ TĚŠÍN NENÍ SPOKOJENÝ S TÍM, JAK DOPADLA GENERÁLNÍ OPRAVA NÁSTUPIŠŤ NÁDRAŽÍ

Českotěšínské nádraží je totiž důležitým dopravním uzlem, kde staví rychlíky a mezinárodní vlaky, z nichž mnohé mají deset i více vagonů. Místostarostka připomněla, že město má ke stavbě námitky už od roku 2012 a nesouhlasilo s plánovaným zkrácením zastřešení. SŽDC i přes připomínky města dokumentaci neupravila. 

„Podpořili nás soukromí dopravci i České dráhy. Nádraží je totiž důležitým dopravním uzlem, kde staví rychlíky a mezinárodní vlaky, z nichž mnohé mají deset i více vagonů,“ připomněla místostarostka. Správa železniční dopravní cesty ani přes připomínky města neupravila stavební dokumentaci a měnit nic nehodlá ani teď.

Město nyní obdrželo odpověď na své podněty. „Z hlediska požadavků norem je nový rozsah zastřešení zcela dostačující a je dokonce plošně rozsáhlejší. Pouze není možno nastupovat do všech vozů dlouhé vlakové soupravy ze zastřešené plochy,“ uvedl Petr Hofhanzl a dodává: „Pokud bude ze strany Města Český Těšín deklarována schopnost zajistit financování prodloužení nástupišť, je možné o této záležitosti dále jednat.“

„Po tom všem, jak jsme o změny k lepšímu bojovali, je to pro mne smutný výsledek. Zvláště, když se podívám, že na méně významných nádražích zůstalo zastřešení v plné délce. Nerozumí tomu ani občané, bohužel je to území a investiční akce Správy železniční dopravní cesty a městský úřad nemá zákonné kompetence jim do toho vstupovat,“ uzavírá místostarostka Hřebáčková.

Další články

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

Tramvaje v Těšíně

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

Vlakové nádraží Český Těšín, z historie po současnost

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

Město chce zachovat dvě herny. Mluví se o korupci.

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

Restaurace Penzion mlýn

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

Uprchlíci dorazí na Těšínsko příští pátek

Krátké střechy nástupišť v Českém Těšíně zůstanou. Lidé budou moknout

Do podchodu stále zatéká, kdo to opravi?

Krátké střechy nástupišť ...