Do podchodu u vlakového nádraží v Českém Těšíně zatékalo vždy. Na tom se shodují lidé, radnice i Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Rozsáhlá rekonstrukce, která zde v minulém roce proběhla, měla situaci zlepšit. Opak je pravdou.
V České republice je už takovým koloritem, že se něco zrekonstrukce a záhy je to třeba znovu opravovat.

Lidé, kteří podchodem procházejí, se o tom mohou každý den přesvědčit. Do podchodu zatéká ještě více, než před rekonstrukcí. V zimě voda namrzá. Z podlahy a schodů se tak stává nebezpečná klouzačka.
„Voda se skutečně v podchodu objevovala i v minulosti, avšak spíše při větších deštích nebo sněžení. Nyní, po rekonstrukci střední, nejstarší části podchodu v majetku SŽDC, je tam téměř trvale a projevuje se kalužemi především u nových výtahových šachet pro bezbariérový přístup na nástupiště," říká mluvčí českotěšínské radnice Dorota Havlíková.
Podchod má dvě části, jedna patří SŽDC, druhá městu. „Chyba je podle našeho názoru v izolaci podchodu městské části," říká mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Proti tomu se ohradilo město s tím, že toto tvrzení SŽDC nijak nedoložilo.
O tom, zda je stavba provedena dobře, nebo špatně, se obě strany dohadují. SŽDC se obrátila na Drážní úřad, který by měl rozhodnout, jaká opatření budou v podchodu provedena a jestli je provede Český Těšín, nebo správa železnic. Město se zase obrátilo na Technický a zkušební ústav stavební. „Ústavu jsme předali dokumentaci naší části podchodu a požádali jsme 18. ledna SŽDC o doklady, které jsou nutné k odhalení příčin zatékání," říká Havlíková, dodává ale, že tyto doklady správa železnic do dnešní dne neposkytla. Drážní inspekce by své rozhodnutí měla vydat do 15. února.
„Nadále platí, že každá strana si má udržovat svoji část podchodu v schůdném stavu. To se někdy SŽDC nedaří. Jak se může voda z městské části podchodu dostat až na schody nástupišť, není jasné," říká Havlíková.
K tomu Illiaš říká, že městská část podchodu je výš, než část SŽDC, a proto voda stéká i do jejich části.
Zdroj: http://karvinsky.denik.cz